Inception (2010) Η επεξήγηση της τανίας

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010 Σχολιάστε

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 24 Αυγούστου 2010 (Ελλάδα)Στούντιο παραγωγής:Warner Bros. PicturesΣκηνοθεσία: Christopher NolanΣενάριο: Christopher Nolan
Πρωταγωνιστούν:  Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe, Joseph Gordon-Levitt, Marion Cotillard, Ellen Page, Tom Hardy, Cillian Murphy, Tom Berenger, Michael Caine

Σε έναν κόσμο όπου η υπάρχει τεχνογνωσία να εισβάλλει κάποιος στον ανθρώπινο νου κατά τη διάρκεια του ύπνου, ένας εξειδικευμένος «κλέφτης σκέψεων» έχει μια τελευταία ευκαιρία για να λυτρωθεί, κάτι που συνεπάγεται την εκτέλεση του δυσκολότερου εγχειρήματος μέχρι τώρα...
Επίσημη ιστοσελίδα: Inceptionmovie.com


ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Το κείμενο που ακολουθεί πρέπει να διαβαστεί μόνο από όσους έχουν ήδη δει την ταινία . Περιέχει σοβαρά, κρίσιμα στοιχεία που δεν θα πρέπει να μάθετε και που θα επηρεάσουν την παρακολούθηση της ταινίας. Αν δεν έχετε δει ακόμα το Inception, σταματήστε την ανάγνωση και επιστρέψτε πάλι εδώ αφού δείτε την ταινία.







Ξετυλίγοντας το όνειρο μέσα στο όνειρο

Leonardo DiCaprio... Cobb
Joseph Gordon-Levitt... Arthur
Ellen Page... Ariadne
Tom Hardy...
Eames
Ken Watanabe... Saito
Dileep Rao... Yus
uf

Πώς η Mal εμπλέκεται στην εισβολή ονείρων;
A: Είναι αρκετά σαφές από το πλαίσιο της ταινίας πως η Mal και Cobb ήταν παντρεμένοι και επιδίδονταν μαζί νόμιμα στην εξερεύνηση ονείρων πριν από το θάνατο της Mal. Μετά το θάνατό της, ο Cobb αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του στα όνειρα, να γίνει κλέφτης.


Πώς λειτουργούν οι ατέρμονες σκάλες, και πώς ήταν ο Arthur είναι σε θέση να τις χρησιμοποιήσει χωρίς την Αριάδνη, όπως ένας Αρχιτέκτονας, για να αλλάξει την αρχιτεκτονική του ονείρου;
Α: Οι ατέρμονες σκάλες είναι ένα παράδοξο (λογική πλάνη που δεν μπορεί να υπάρξει στην πραγματικότητα).  Αν και η Αριάδνη σχεδίασε τα επίπεδα και κατά πάσα πιθανότητα σχεδίασε και τη σκάλα, στο επίπεδο όπου ο Arthur τη χρησιμοποιεί, αυτός είναι ο ονειροπόλος. Παρόμοιες συντομεύσεις είχαν χρησιμοποιηθεί στην προηγούμενη σκηνή στο όνειρο με τα χιόνια από τον Eams. Η Αριάδνη λέει στον Cobb για τις σκάλες όταν χρειάζονται ένα πιο γρήγορο δρόμο πρόσβασης στο φρούριο.


Τι προκαλεί την απώλεια βάρους στον κόσμο του ονείρου στο ξενοδοχείο;
A: Όπως και στην πραγματική ζωή, το όνειρο μπορεί να επηρεαστεί από όσα συμβαίνουν έξω από αυτό. Μερικές φορές οι άνθρωποι, αν νιώσουν κρύο στη διάρκεια του ονείρου, ονειρεύονται πάγο ή χιόνι. Εάν ένας άνθρωπος πέσει από το κρεβάτι του, κάποιες φορές θα ονειρευτεί ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο ή πως πέφτει στο όνειρό του. Έτσι, όταν το φορτηγό, στο επίπεδο του ονείρου πάνω από το επίπεδο του ξενοδοχείου ξεκολλήσει από τη γέφυρα, η κίνηση των επιβατών στο εσωτερικό του βαν είναι πτωτική, και αυτό το αίσθημα της πτώσης μεταφέρεται στο όνειρο, δημιουργώντας την εντύπωση ότι δεν υπάρχει βαρύτητα στο επίπεδο του ξενοδοχείου, κάτω από το επίπεδο του βαν. Το φαινόμενο αυτό δεν φαίνεται ωστόσο, να επεκτείνεται περαιτέρω από ένα επίπεδο μέσα σε ένα όνειρο, μέσα σε ένα όνειρο, μέσα σε ένα όνειρο.


O Arthur ανατινάζει το ασανσέρ για να δημιουργήσει μία Ώθηση (Kick) αντιβαρύτητας. Πώς γίνεται αυτό;
Α: Επειδή δεν υπάρχει βαρύτητα, ο Arthur αποσυνδέει το ασανσέρ από τα καλώδια και στη συνέχεια χρησιμοποιεί μια έκρηξη για να το θέσει σε κίνηση, ακριβώς όπως θα έπρεπε να κινείται εάν υπήρχε βαρύτητα. Όταν χτυπά στο κάτω μέρος του φρεατίου, δημιουργείται μία Ώθηση. Ο Arthur χρησιμοποιεί το ασανσέρ γιατί χρειάζεται έναν τρόπο για να διασφαλιστεί ότι η Ώθηση θα συμβεί γρήγορα και σε όλους ταυτόχρονα, ώστε να μην χρειαστεί να το κάνει για τον καθένα ξεχωριστά κάθε φορά, με τον ίδιο σχεδόν τρόπο που το βαν τους μετακινεί από κοινού πέφτοντας.

Αφού πυροβολήθηκε και σκοτώθηκε ο Fisher ο νεώτερος, κατάφεραν να τον αναστήσουν. Δεν θα μπορούσαν να σώσουν και τον Saito κατά τον ίδιο τρόπο;
A: Ο Saito πυροβολήθηκε στο πρώτο επίπεδο του oνείρου, αλλά δεν πεθαίνει μέχρι να φτάσει στο τρίτο. Αν τον είχαν αναστήσει στο τρίτο επίπεδο, θα τον είχαν φέρει πίσω στο δεύτερο επίπεδο όπου εξακολουθούσε να πεθαίνει, και εάν είχε επιζήσει, τότε θα τον μετέφεραν πίσω στο πρώτο επίπεδο όπου οπωσδήποτε θα πέθαινε γρηγορότερα. Εν τω μεταξύ, δεδομένου ότι o Fischer πυροβολήθηκε στο τρίτο επίπεδο και στάλθηκε στη Λήθη (Limbo), τα «σώματά» του στα άλλα δύο επίπεδα ήταν σχετικά ανέπαφα. Το σοκ του απινιδωτή συνέπεσε με την αίσθηση που ένιωσε όταν η Αριάδνη τον έσπρωξε από το κτίριο και ήταν αρκετή για να τον φέρει πίσω στο επίπεδο 3 έτσι ώστε να μπορέσει να ολοκληρώσει την αποστολή. Αν τον είχε πυροβολήσει στη Λήθη, μάλλον θα είχε ξυπνήσει και στην πραγματικότητα και η αποστολή θα είχε αποτύχει.


Δεν υποτίθεται πως είσαι μόνος σου στη Λήθη; Γιατί υπάρχουν εκεί οι προβολές των παιδιών και της γυναίκας του Cobb;
Α: Η Λήθη περιέχει μόνο τα πράγματα που έχεις κατασκευάσει σε αυτήν, κάτι που θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί η Λήθη του Cobb έχει τόσο λίγες προβολές. Η προβολή της συζύγου του Cobb είναι κάτι που λέει στην Mal στο τέλος ότι προσπάθησε να αναδημιουργήσει με την πάροδο του χρόνου, γι'  αυτό θα μπορούσε να είναι κάτι περισσότερο από μια προβολή και να είναι στην πραγματικότητα μια εσκεμμένη δική του δημιουργία. Ομοίως, ο Saito θα μπορούσε να έχει δημιουργήσει τους φρουρούς που κατοικούσαν στη Λήθη του.


Αν ο κόσμος με τα κτίρια που καταρρέουν είναι η Λήθη του Cobb, ποιο είναι το μέρος που καταλήγει στο τέλος με τον Saito; 
A: Υπάρχουν δύο διαφορετικές πιθανές θεωρίες και θα τις αναλύσουμε ξεχωριστά: 

Θεωρία 1. Η απλούστερη απάντηση εδώ θα ήταν ότι αυτός ο κόσμος δεν είναι στην πραγματικότητα η Λήθη, αλλά ένα βαθύτερο επίπεδο, το οποίο ίσως ο Cobb έχει παρερμηνεύσει ως Λήθη. Θα πρέπει να πεθάνουν για να μεταβούν στη Λήθη και ούτε ο Cobb ούτε η Αριάδνη πεθαίνουν στο χιονισμένο φρούριο, απλά κοιμούνται πάλι για να μπουν στο όνειρο του Cobb, το οποίο παρομοιάζει μόνο στον κόσμο που αυτός και η Mal έχτισαν στη Λήθη, επειδή ο Cobb τον δημιούργησε. (Τα παιδιά τους δεν ήταν μαζί τους στην αρχική τους Λήθη, οπότε αν αυτό ήταν Λήθη και πάλι, γιατί να είναι εκεί μαζί τους και να ζουν ευτυχισμένοι όλοι μαζί;) Επίσης, ο Cobb θα μπορούσε να έχει σκοπίμως σχεδιάσει πώς ολόκληρο το επίπεδο θα λειτουργούσε -συνήθιζε να το χρησιμοποιεί για να αποσυνδεθεί από την Mal-, δημιουργώντας μια προβολή του Φίσερ για να υποχρεώσει την Αριάδνη να φύγει και να μην μπει στη Λήθη. Έμεινε καθώς όλα γύρω κατέρρεαν για να φτάσει στην πραγματική Λήθη και να βοηθήσει τον Saito. Και ίσως αυτός είναι και ο λόγος που ο Fischer μπορούσε να αναβιώσει γιατί δεν ήταν στην πραγματικότητα νεκρός.

Θεωρία 2. Αλλά δεδομένου ότι η Αριάδνη προσπάθησε να αυτοκτονήσει για να αποδράσει, και γνωρίζοντας ότι σκοτώνοντας τον εαυτό σου σε οποιοδήποτε επίπεδο, εκτός της Λήθης θα σε στείλει μόνο στη Λήθη, φαίνεται πως η Αριάδνη θεωρούσε ότι ήταν στη Λήθη. Εάν το επίπεδο της καταρρέουσας πόλης είναι πραγματικά μια μορφή Λήθης, θα μπορούσε αυτό να σημαίνει ότι οι Cobb και Saito ήταν στη Λήθη, αλλά σε διαφορετικές Λήθης; Αν τα όνειρα είναι οι μηχανορραφίες του υποσυνείδητου, και η Λήθη είναι το υποσυνείδητο που ο Cobb έχει κατασκευάσει, οι τοποθεσίες είναι ίδιες. Γι’ αυτό  τον λόγο ο Cobb δεν μπορεί να λειτουργήσει ως Αρχιτέκτονας. Ίσως οι τελικές τοποθεσίες των Cobb και Saito είναι στην ίδια θέση. Εάν είναι έτσι, πώς ο Cobb βρήκε το φρούριο του Saito; Πώς καταλήγει σε αυτή την παραλία; Είμαστε γεμάτοι ερωτήματα σχετικά με αυτή τη σκηνή, αλλά δεδομένου του πλαισίου της ταινίας, αυτή η θεωρία φαίνεται ως η πιθανότερη από τις δύο.


Γιατί είναι ο Saito τόσο πολύ μεγαλύτερος σε ηλικία από τον Cobb στο επίπεδο του τελικού ονείρου;
Α: Είναι πιθανό ότι οι Cobb και Saito είναι στη Λήθη για το ίδιο χρονικό διάστημα. Ωστόσο ο Cobb ξέρει ότι είναι στη Λήθη, οπότε ίσως αυτό να τον αποτρέπει να γερνάει. Ο Saito από την άλλη, φαίνεται να έχει ξεχάσει που είναι, και έτσι το πέρασμα του χρόνου (που θα μπορούσε να είναι δεκαετίες εφόσον ο  χρόνος τρέχει γρηγορότερα όσο πιο βαθιά κατεβείς σε επίπεδα ονείρου), επιδρά περισσότερο σ’ αυτόν. Ομοίως, την πρώτη φορά που ο Cobb και η Mal καταλήγουν στη Λήθη, γερνούν επειδή είχαν ξεχάσει, που πραγματικά βρίσκονται και το είχαν αποδεχθεί ως πραγματικότητα.



Το τοτέμ του Cobb συνεχίζει να γυρίζει στο τέλος της ταινίας ή είναι έτοιμο να πέσει; 
A: Το γεγονός ότι η ταινία τελειώνει προτού μάθουμε με βεβαιότητα, αφήνει να εννοηθεί πως ο σκηνοθέτης θέλει να μας αφήσει να μαντέψουμε. Αλλά πιστεύουμε ότι συνέχισε να γυρίζει. Να η συλλογιστική μας: Σημειώστε ότι στο τέλος της ταινίας τα παιδιά του Cobb δεν έχουν μεγαλώσει. Είναι ακριβώς όπως τα είχε στη μνήμη του. Μια μνήμη που πρέπει σχεδόν σίγουρα από τότε να είχε ξεπεραστεί από την πραγματικότητα, δεδομένου ότι έλειπε μακριά τους για πολλούς μήνες. Αν και βλέπει τελικά τα πρόσωπά τους, τα βλέπει ακριβώς όπως ο ίδιος τα είχε οραματιστεί. Φοράνε ακόμη και τα ίδια ρούχα. Στην πραγματικότητα, τα παιδιά του θα ήταν πλέον μεγαλύτερα και διαφορετικά από ότι στις αναμνήσεις του. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ο Cobb είναι ακόμα στο όνειρο και η σβούρα όντως συνεχίζει να γυρίζει όταν πέφτουν οι τίτλοι τέλους.

Εναλλακτική Θεωρία .Στις εναρκτήριες σκηνές βλέπουμε το χέρι του Cobb. Συγκεκριμένα, φοράει τη βέρα του. Τώρα, αν παρακολουθήσετε το υπόλοιπο της ταινίας προσέχοντάς το θα παρατηρήσετε ότι φοράει το δαχτυλίδι μόνο στον κόσμο των ονείρων. Στο τέλος της ταινίας δεν φοράει το δαχτυλίδι. Εάν το δαχτυλίδι εμφανίζεται μόνο όταν είναι σε όνειρο και δεν το φοράει στο τέλος της ταινίας, αυτό θα μπορούσε να είναι η επιβεβαίωση ότι στην πραγματικότητα, η σβούρα έχει σταματήσει να γυρίζει στους τίτλους τέλους και ο Cobb είναι επιτέλους στον πραγματικό κόσμο.

Νέες πληροφορίες. Ακόμα κι αν τα παιδιά του Cobb φαίνεται να φορούν τα ίδια ρούχα στο τέλος της ταινίας, σύμφωνα με την ενδυματολόγο του Inception, φορούν όντως διαφορετικά ρούχα.


Εάν η σβούρα πραγματικά συνεχίζει να γυρίζει στο τέλος και η πραγματικότητα του Cobb είναι όντως ένα όνειρο, τότε γιατί σταμάτησε να γυρίζει όταν αυτός το προσπάθησε νωρίτερα στην ταινία;
Α: Αν υποθέσουμε για μια στιγμή ότι ο Cobb είναι ακόμα στο όνειρο, όταν η ταινία τελειώνει, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ήταν μέσα σε ένα όνειρο για το σύνολο της ταινίας. Ο Cobb που βλέπουμε στο τέλος, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένας άνθρωπος ακόμη παγιδευμένος στη Λήθη. Αυτό φαίνεται απίθανο, δεδομένου ότι στην ταινία φαίνεται να επισημαίνεται ότι ο Saito και ο Cobb αυτοκτόνησαν για να αποδράσουν, λίγο πριν ξυπνήσουν στο αεροπλάνο.

Εναλλακτική Θεωρία. Είναι ακόμα πιθανό, ότι στο σύνολό της η ταινία θα μπορούσε να είναι ένα όνειρο, επειδή το τοτέμ μπορεί να λειτουργήσει μόνο για να διασφαλιστεί ότι δεν είσαι στο όνειρο κάποιου άλλου. Σκεφτείτε το λίγο, ξέρετε το κόλπο του τοτέμ σας καλά έτσι ώστε αν είστε στο δικό σας όνειρο, τότε μπορείτε να το αναπαραγάγετε τέλεια. Μόνο όταν είστε σε όνειρο κάποιο άλλου, το τοτέμ σας δεν συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο δεδομένου ότι ο οικοδεσπότης του ονείρου δεν μπορεί να το δημιουργήσει τεχνητά. Γι 'αυτό κανείς δεν γνωρίζει τη λειτουργία οποιουδήποτε άλλου τοτέμ!


Πώς οι Cobb και Saito επιβιώνουν στη Λήθη για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα; Δεν υποτίθεται πως το μυαλό σου «καίγεται» εκεί μέσα;
Α: Η ταινία ποτέ δεν λέει πραγματικά πως το μυαλό θα «καεί» εκεί, απλώς εννοεί ότι χάνεσαι εκεί και δεν είσαι σε θέση να βρεις το δρόμο προς τα έξω. Το πραγματικό εμπόδιο για να ξεπεράσεις τη Λήθη φαίνεται πως είναι να συνειδητοποιήσεις ότι είσαι στη Λήθη. Στο τέλος της ταινίας, φτάνει η αυτοπροσώπως εμφάνιση του νεαρού Cobb για να υπενθυμίσει στον Saito ότι ο κόσμος στον οποίο ζει, δεν είναι πραγματικός, και, αφού το συνειδητοποιεί ο Saito πιάνει το όπλο και, προφανώς, αυτοπυροβολείται για να διαφύγει. Θα μπορούσε να ισχύει ότι το μυαλό μόνο στην πραγματικότητα έχει καταστραφεί εάν μείνεις στη Λήθη για μεγάλο διάστημα, ή αν μείνεις εκεί μετά την αποσύνδεση του μηχανήματος που τροφοδοτεί το όνειρο.



Αν το όνειρο που αρχίζει κατά το τέλος της ταινίας ανήκει στον Fisher τον νεώτερο, τότε γιατί ο Cobb εισέρχεται στη Λήθη που έχτισε με τη γυναίκα του; Δεν θα έπρεπε να είναι η Λήθη του Fisher του νεώτερου;
A: Το όνειρο με το φρούριο στα χιόνια δεν είναι του Fisher. Αυτό το όνειρο ανήκει στον Eams. Κάθε επίπεδο έχει δημιουργηθεί από ένα διαφορετικό μέλος της ομάδας του Cobb, και στη συνέχεια ο Fisher υποσυνείδητα έχει μεταφερθεί μέσα σε αυτό για να το γεμίσει. Το πρώτο επίπεδο είναι «ονειρεμένο» απ’ τον Yusuf, ο οποίος στη συνέχεια μένει πίσω για να οδηγήσει το φορτηγάκι και να ξεκινήσει η Ώθηση για να τους φέρει πίσω. Το δεύτερο επίπεδο είναι «ονειρεμένο» από τον Arthur, ο οποίος στη συνέχεια μένει πίσω για να τους βάλει στο ασανσέρ και να ξεκινήσει ένα άλλη Ώθηση. Το τρίτο επίπεδο είναι «ονειρεμένο» από τον Eams, ο οποίος και πάλι μένει πίσω για να τοποθετήσει εκρηκτικά στο κτίριο, το οποίο πέφτει, και προκαλεί ένα άλλη Ώθηση. Το τελικό επίπεδο είναι η Λήθη. Η Λήθη είναι ένα κοινό περιβάλλον, δεν περιορίζεται σε ένα μόνο υποσυνείδητο. Η Λήθη δεν περιέχει τίποτα, εκτός από τα όσα απομεινάρια θα μπορούσε να είχαν κατασκευαστεί από κάποιον που είχε βρεθεί εκεί στο παρελθόν. Ο Cobb έχει βρεθεί εκεί στο παρελθόν, και έτσι η Λήθη περιέχει τα κτίρια που ο ίδιος και η σύζυγός του, έχτισαν στη διάρκεια των 50 χρόνων που πέρασαν εκεί.



Αν η Mal και ο Cobb γέρασαν μαζί στη Λήθη και τους βλέπουμε σαν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, γιατί είναι νέοι, όταν στο τέλος του χρόνου στη Λήθη αυτοκτονούν στις σιδηροδρομικές γραμμές;
Α: Η πιο πιθανή εξήγηση για αυτό είναι ότι η μνήμη του Cobb για την νεότητά τους ήταν απλώς μια φαντασίωσή του, και στην πραγματικότητα γέρασαν μαζί όπως τους είδαμε. Αυτό υποστηρίζεται από την ταινία. Την πρώτη φορά που βλέπουμε τον Cobb να οραματίζεται πως σκοτώθηκαν από το τρένο, είναι νέοι. Ένα κοντινό πλάνο των χεριών τους ενωμένα αποκαλύπτει πως τα χέρια τους είναι νεανικά. Αργότερα, όταν ο Cobb αφηγείται την πραγματική ιστορία για το πώς δραπέτευσαν από τη Λήθη, βλέπουμε τα χέρια τους ενωμένα στις σιδηροδρομικές γραμμές και είναι μεγαλύτερης ηλικίας με ρυτίδες, όπως ακριβώς και ο Cobb με τη Mal είναι, όταν τους βλέπουμε να περπατάνε μέσα στην πόλη, ενώ ο Cobb αφηγείται πως μεγάλωσαν μαζί. Φαίνεται πιθανό πως αυτή είναι η αληθινή εκδοχή της ιστορίας και η εκδοχή στην οποία είναι νεότεροι, είναι μέρος της ψευδαίσθησης που ο Cobb κατασκεύασε και την οποία επισκέφτηκε η Αριάδνη.



Πώς ο Cobb και η Mal κατέληξαν στη Λήθη την πρώτη φορά;
Α: Η ταινία αφήνει να εννοηθεί πως ήταν ένα ατύχημα, που προκλήθηκε από την επιθυμία του Cobb να συνεχίσουμε όλο και βαθύτερα στο όνειρο μέχρι που πήγαν πάρα πολύ βαθιά. Με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους θα μπορούσε αυτό να είχε επιτευχθεί. Ίσως να χρησιμοποίησαν το ίδιο είδος καταστολής με τον Yusuf και στη συνέχεια να αυτοκτόνησαν σκόπιμα, ακριβώς για να δουν τι θα συμβεί.


Γιατί ο Cobb επιχειρεί Απαρχή επάνω στην Mal;
Α: Ο Cobb και η Mal είχαν παγιδευτεί στη Λήθη για 50 χρόνια, χωρίς να γνωρίζουν ότι ο κόσμος τους δεν ήταν πραγματικός. Ο Cobb ανακάλυψε τελικά την αλήθεια, αλλά η Mal αρνήθηκε να την αποδεχτεί. Για να πείσει την Mal να αυτοκτονήσει και να επιστρέψουν στον πραγματικό κόσμο, ο Cobb εκτέλεσε Απαρχή επάνω της, της φύτεψε την ιδέα ότι ο κόσμος στο μυαλό της δεν ήταν πραγματικός. Αυτό λειτούργησε, αυτοκτόνησαν και διέφυγαν από τη Λήθη. Δυστυχώς, η ιδέα παρέμεινε στο μυαλό της Mal και μόλις επέστρεψε, δεν ήταν σε θέση να δεχθεί ότι ο πραγματικός κόσμος δεν ήταν ένα όνειρο.



Ποιοι ήταν οι ονειρευτές στα διαφορετικά επίπεδα;
Α: Επίπεδο 1, με το φορτηγό, ήταν ονειρευτής ο Yusuf  (Dileep Rao). Στο επίπεδο 2 στο ξενοδοχείο ήταν ονειρευτής ο Arthur (Joseph Gordon-Levitt). Επίπεδο 3, με το φρούριο στα χιόνια, ήταν ονειρευτής ο Eams (Tom Hardy). Το τελικό επίπεδο ήταν η Λήθη και δεν υπήρχε ονειρευτής, δεδομένου ότι είναι ένας τόπος της κοινής συνείδησης όλων.


Πώς ο Αρχιτέκτονας έχει τον έλεγχο του ονείρου κάποιου άλλου;
Α: Ο Αρχιτέκτονας σχεδιάζει τα επίπεδα του όνειρο στον πραγματικό κόσμο, και στη συνέχεια διδάσκει τον σχεδιασμό των επιπέδων στον ονειρευτή.



Πώς λειτουργεί ο Πλαστογράφος;
A: Ο Eams είναι ο Πλαστογράφος. Αυτό το όνομα έχει δύο σημασίες. Στον πραγματικό κόσμο μπορεί να πλαστογραφήσει την ταυτότητά του χρησιμοποιώντας τις επαφές του και την ικανότητά του να πλαστογραφεί έγγραφα. Στον κόσμο του ονείρου, μπορεί να αλλάξει την εμφάνισή του και να πάρει την προσωπικότητα κάποιου άλλου, κάποιον τον οποίο έχει μελετήσει, κατά πάσα πιθανότητα με τις ίδιες μεθόδους που χρησιμοποιούν για την κατασκευή των κτιρίων.

Η Αριάδνη με  κάποιο τρόπο γνώριζε τους αριθμούς που ο Fischer θα έλεγε, ή έκανε εκείνη την αλλαγή του σχεδίου του ορόφου στο ξενοδοχείο, ώστε το 491 να είναι κάτω από το 528;
Α: Φαίνεται αδύνατο ότι θα μπορούσαν να το γνωρίζουν εκ των προτέρων, θα πρέπει να είχαν αφήσει μια κενή θέση στο σχεδιασμό τους για  να συμπληρώσουν τους αριθμούς καθώς θα τους μάθαιναν.


Γιατί ο θάνατος ξυπνούσε τους ονειροπόλους στην αρχή της ταινίας, αλλά μετέπειτα στην ταινία τους έστελνε στη Λήθη;
Α: Η ταινία αυτό το εξηγεί και σχετίζεται με τους τύπους των κατασταλτικών που χρησιμοποιήθηκαν για την ονειροπόληση κατά την τελική σκηνή. Όταν χρησιμοποιούνται συνήθη ηρεμιστικά, ο θάνατος σε ξυπνά. Αλλά για να πάει κανείς τρία επίπεδα ονείρου βαθύτερα, πιο βαριά ηρεμιστικά πρέπει να χρησιμοποιηθούν, προκαλώντας αυτή την ανεπιθύμητη παρενέργεια.


Γιατί δεν ξύπνησε ο Arthur όταν το φορτηγό έπεσε από τη γέφυρα;
Α: Όταν το φορτηγό πέφτει από τη γέφυρα, ο Cobb λέει ότι έχασαν η πρώτη Ώθηση. Αυτό είναι κατανοητό διότι οι Cobb, Eams, Αριάδνη, και Fisher ο νεώτερος είναι δύο επίπεδα κάτω από αυτό και μπορούν μόνο να αφυπνισθούν από μία Ώθηση στο επίπεδο πάνω από αυτούς, όπου βρίσκεται ο Arthur. Αλλά ο Arthur είναι στο επίπεδο ακριβώς κάτω από το φορτηγό, και οι κανόνες της ταινίας φαίνεται να συνιστούν ότι αυτός θα πρέπει να είχε αφυπνισθεί από την εν λόγω Ώθηση. Ίσως οι έμπειροι ονειροπόλοι έχουν κάποιο έλεγχο για το αν μία Ώθησή τους ξυπνά ή όχι; 

Εναλλακτική Θεωρία: Νωρίτερα στην ταινία ο Arthur λέει στην Αριάδνη ότι αν ο Yusuf  προκαλέσει Ώθηση πολύ νωρίς, τότε δεν θα ξυπνήσουν. Ενώ κανονικά, για να ξυπνήσει κανείς θα πρέπει να υποστεί  μία Ώθηση στο πιο πάνω επίπεδο, αυτό δεν ισχύει όταν χρησιμοποιείτε το ειδικό ηρεμιστικό. Αντί αυτού, με τις κατασταλτικές ουσίες χρειάζονται δύο συγχρονισμένες Ωθήσεις. Για να υποστείς μία Ώθηση, υπό την επίδραση των κατασταλτικών θα έπρεπε να γίνει η Ώθηση σε δύο επίπεδα ταυτόχρονα. Ο Arthur δεν είχε τη δεύτερη Ώθηση έτοιμη όταν το φορτηγό έπεσε από τη γέφυρα, οπότε δεν ξύπνησε από το φορτηγό που έπεφτε από τη γέφυρα.


Γιατί η Αριάδνη πήδηξε από το κτίριο στη Λήθη του Cobb, εφόσον ο Eames επρόκειτο να την ξυπνήσει με μία Ώθησή του στο πιο πάνω επίπεδο;
Α: Η Αριάδνη μπορεί να μην ήταν σίγουρη πως η Ώθηση του Eames θα λειτουργούσε, έτσι αποπειράται να αυτοκτονήσει πηδώντας από το κτίριο. Παρότι γνωρίζουμε από την ταινία πως, σκοτώνοντας τον εαυτό σου μέσα στο όνειρο θα σε πάει στη Λήθη, ο Cobb της είχε πει πως αφού πήγε στη Λήθη με την Mal δραπέτευσαν μόνο αυτοκτονώντας, οπότε η Αριάδνη γνωρίζει ότι ο θάνατος είναι ένας τρόπος για να διαφύγει, ακόμη και αν στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν απαραίτητο. 

Εναλλακτική Θεωρία Λόγω του ηρεμιστικού μπορεί να χρειάζονται δύο συγχρονισμένες Ωθήσεις σε δύο επίπεδα για να ξυπνήσει κάποιος, αντί της μιας Ώθησης που χρειαζόταν κανονικά.



Η τελική σκηνή της ταινίας



Πρωτότυπο άρθρο στο www.cinemablend.com 

Stumble
Delicious
Technorati
Facebook
Digg

5 σχόλια »

  • Unknown said:  

    poly wraia doulia. pragmatika para poly kalh doulia apla tha ithela na anaferthw stin teleutea skhnh.otan to totem einai etoimo na pesei o idiofies nolan teliwnei tin tainia me skopo na dimiourgisei tin idea stous theates pws o cob ekane lathos.exontas ws skopo na problimatisei ton theath kai na ton kanei na plasei to telos sto mialo tou.opoios exei dei tainies tou nolan opws gia paradigma to memento sinithizei na min dinei ena kathorismeno telos kai afinei sthn fantasia tou kathenos na paiksei me to telos kai na tou dwsei trofh skepsis kai to dikeoma na teliwsei ekeinos thn istoria opws thelei.pragmatika ine anousio na pedeuomaste prospathontas na katanoisoume ton nolan thn stigmi pou ekeinos arnite na kanei kapoia dilosh.eyxaristw poly kai epanalambanw poly kalh doulia

  • Unknown said:  

    διαβασα αλλη μια θεωρια,πως ο Κομπ ηταν σε ληθη σε ολη την ταινια και πως η γυναικα του πηδωντας απο το παραθυρο βρηκε τροπο να φυγει απο τη ληθη,αφηνοντας μεσα τον Κομπ που νομιζει οτι ειναι στον πραγματικο κοσμο.ολη η ομαδα του ηταν ψευτικη,δημιουργημενη απο τον ιδιο για να τον βοηθησει να γυρισει στον πραγματικο κοσμο.πως αλλιως αλλωστε 8α μπορουσε να καθαρισει το μητρωο του Κομπ ο Σαιτο για ανθρωποκτονια με ενα απλο τηλεφωνημα? (επισης εχω μια απορια,πως γινεται στο τελος του εργου ολοι να ειναι στο επιπεδο 1 που βγηκαν απο το βαν στο νερο και ξαφνικα μετα απο λιγο να βρισκονται ολοι στο αεροπλανο?τι μεσολαβησε απο το επιπεδο 1 για να γυρισουν στην πραγματικοτητα?)

  • Unknown said:  

    pestevo oti exei girisei sta paidia tou, epidei to totem eine etoimo na pesei. sxedon peftei otan klinei i tainia

  • Unknown said:  

    Η μεταφορά απο το επίπεδο στο βαν σε αυτο τ αεροπλάνου γινεται επειδή είχαν πει ότι σε 10 ώρες θα ξυπνήσουν απο μονοι τους. Γ αυτο έκαναν κ το ταξίδι αυτο(το πιο μεγάλο αεροπορικό ταξίδι στη γη)

  • Unknown said:  

    h tainia einai mia arxidia pou kaneis de katalavainei k se olous gia kapio logo aresei

  • Γράψτε ένα σχόλιο!

    Προσθέστε το σχόλιό σας, ή παρακολουθήστε το από τη δική σας σελίδα. Μπορείτε επίσης να εγγραφείτε μέσω RSS.

    Να είστε ευγενικοί, μέσα στο θέμα και όχι spam.